mandag 2. august 2010

Vi holder oss i 2.etg.

Tenkte jeg skulle vise noen tanker og ideer om soverommet vårt. Planen har hele tiden vært å ha garderobe/walk in closet, men siden rommet har skråtak på begge sider har løsningen på denne garderoben brukt en del tid på å bli til. Pluttselig en dag, etter å ha tenkt på alle mulige dumme løsninger, fant jeg ut hvordan det MÅTTE bli, jepp, gubben mista stemmeretten sin ganske fort når det endelig falt på plass oppi hodet mitt, ikke det at han ikke vil ha det som det kommer til å bli, han liker løsningen, heldigvis!

Jeg ville ha en 2 delt garderobe, slik at vi har hver vår del. Så etter at lynet slo ned i hodet mitt ser skissen på soverommet vårt slik ut;


For dere som ikke kan fatte og begripe hva denne tegningen skal forestille så kan jeg fortelle at det er soverommet vårt sett ovenifra. Til høyre ser dere sengen med nattbord. Til venstre blir det det vi kaller en T-vegg, det utgjør garderoben vår. Vi skal ikke ha noe form for dører inn til garderobene, men om rotet der inne skulle ta overhånd er det en stor mulighet for at jeg henger opp noen lange hvite gardiner som vi kan henge til siden.
Denne løsningen gjør at vi får plass til en stor kommode midt på veggen hvor vi kan ha undertøy ol, og gubben kan få ha tv på den veggen slik at man ser den rett fra senga, da er det supert at vi har senger som kan heises opp i ryggen;)
Siden vi velger å ikke ha dører inn i garderoben vil hele langveggen opprettholde en stor romfølelse, hvis vi hadde valgt å hatt dører ville det bryti ned lengden på rommet noe enormet, for nesten halve rommet blir garderobe, så for å skape en større romfølelse velger vi å ikke ha dører, men som nevnt over det kan hende det blir gardiner der.

På veggen hvor kommoden skal stå blir det nok en tapetvegg, resten av veggene skal være smartpanel malt i fargen Chi, vi står mellom to tapeter så langt. Tapetene er veldig forskjellige, de vil gjøre rommet til to forskjellige rom, så jeg klarer rett og slett ikke å velge...
Vi hadde mørkblått rom i gamlehuset, det trivdes vi veldig godt med begge to, men den lyse vil gi rommet mer luft.

Hvem ville du valgt?

2 kommentarer:

  1. Såbra løsning på rommet. Tipper dere kommer til å bli kjempe fornøyd med det altså. Jeg vile valgt den stripete tapeten. De er like fine begge to, men tror det er lettere å gå lei den med store mønster enn den stripete.
    Min mening da

    Klem

    SvarSlett
  2. Denne romløsningen så jo bare råbra ut!
    Vanskelig valg med tapene da.. jeg synes de begge var veldig fine.. men om resten av rommet er lyst, så gjør det kanskje ikke så mye å velge den blå? Den var i alle fall nydelig!
    Blir spennende å se resultatet..

    Hilsen fra
    Kjersti

    SvarSlett

Dine spor blir satt stor pris på! Nå kan jeg komme å besøke bloggen din også, hvis du har.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...