tirsdag 30. august 2011

Når byggmesteren gjør tabber...

Når byggmesteren gjør tabber går det i vårt tilfelle litt for mye utover vår tolmodighet.
Jeg har (utrolig nok) ikke skrevet så mye i bloggen om alle frustrasjonene vi har opplevd i byggeperioden våres. Jeg har lenge tenkt på å lage et obs-obs innlegg til folk som vil bygge hus, men jeg vet faktisk ikke helt hvor jeg skulle startet.
Det er nemlig langt i fra en dans på roser å bygge hus. Vi har nok vært ekstra "uheldig" med tanke på hvem som har bidratt av fagpersoner i vår byggeprosess. Igrunn er det enkelte av de som ikke kan kalle seg fagpersoner engang, i mine øyne, for makan til mye tull a gitt!
Heldigvis har en del av tingene løst seg underveis, men en del ting har det også krevd noen lange forhandlinger for å få i orden. I morgen ser det ut som om en av de siste feilene (håper jeg) skal bli rettet opp. Bare se her...


Dette er badet i 2. etg. Igrunn et ganske lite, men praktisk bad. Problemet finnes i taket!
Vel, forestill dere at dere er av det mannlige kjønn (hvis mot formoding noen av dere faktis er det, kan dere slippe å late som!). Tidlig en morgen tasser dere ut på badet for å tisse litt. Dere kan kanskje se at det å stå å tisse ikke blir så veldig aktuelt? Takvinduet er nemlig plassert ALT for langt unna doen (hvis man ikke har utstyr på str med en hest så klart!).
Heldigvis for oss viser også tegningene, ikke bare logisk tankegang, at vinduet er plassert feil, så i morgen har byggmesteren opplyst oss om at det skal bli byttet. Utifra tidligere avtaler tar jeg ikke det for god fisk før jeg ser det. Mitt håp er at vinduet er gjort noe med innen JUL! Ja, faktisk!
MEN hvis det skulle finne på å komme en snekker (eller noen andre "fagmenn") for å byttet ut vinduet her i morgen med et stooort fint vindu ville jeg blitt veldig glad!
Vi har vel fortsatt til gode å se at en avtale skal gå relativt problemfritt i boks.

Håper jeg kan oppdatere dere med bilder av vårt nye vindu i morgen!:) Da er det heller ikke lenge før vi kan starte å bruke badet.

(skal også få besøk av en megler her i morgen, som skal sette en meglertakst på huset *spennende*)

5 kommentarer:

  1. Åh, herremin! Jeg hadde klikka for lengst... Håper de dukker opp når de har sagt at de skal komme i morgen, da! Lykke til med innspurten!

    Må bare si at det skapet du har i loftstua di er LEKKERT!! Kjenner jeg er noe misunnelig, ja... ;)

    Ha en fortsatt fin tirsdag!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så frustrerende!
    Og når det blir for mange bommerter så kan det gå ut over tålmodigheten ja.
    Håper dere slipper flere "feilskjær".

    SvarSlett
  3. haha.. det hadde jeg ikke engang tenkt på... Sånn er det når man sitter på do :D
    (Men jeg tenker jo på samme måte når jeg planlegger hvor det framtidige stellebordet skal stå på badet vårt da.. hihi..)
    Håper det ordner seg iallefall - lykke til! :D

    SvarSlett
  4. Vet akkurat hvordan det føles på kropp og sjel det å bygge hus. Her løsnet taket på barnerommet og vaskerommet...noe som har ført til at jeg går å titter opp i taket hele tiden. En annen ting er at de sier de skal ordne ting som må ordnes, så dukker de opp ett halvt år etterpå. Det værste er at hvis det er en feil så skylder de på hverandre om hvem som må rette feilen. Vi har også måtte rive opp gulvet på stue/ kjøkken fordi det ble lagt feil. Dette tok over 1 år. Jepp det gjelder å være tolmodige og ikke gi seg :)
    Håper det ordner seg for dere i morgen :)

    Jeanette

    SvarSlett
  5. Uffameg sånt er kjedelig,,,og frustrerende!Ja en kan jammen lure hva de tenker med!!!En blir litt overgitt!!
    Men ,men ,det blir fint hos dere da!!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett

Dine spor blir satt stor pris på! Nå kan jeg komme å besøke bloggen din også, hvis du har.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...