tirsdag 13. desember 2011

Husleverandører

Det er jo husleverandører på hvert gatehjørne så det å ta et valg på den fronten er virkelig ikke lett.
Heldigvis har jeg fått lese litt erfaringer inne på forumet til byggebolig.no, der har folk delt erfaringer som kan være greit å lese.
 Jeg velger å ikke lese akkurat som det står fortalt alt for bokstavelig, men jeg legger merke til ting som er vesentlige for oss, det er ofte 3 sider av en sak, part 1, part 2 og sannheten. Siden vi har opplevd en userriøs byggeprosess tidligere ar vi litt i vår egen bagasje som gjør oss ekstra skeptiske til det meste. Alt er mye mer skummelt denne gangen!

Siden vi vet godt hvordan vi vil ha Nyhuset har det mye å si hvordan kontakt vi får med leverandørene. Noen leverandører klarer ikke levere en prisliste til oss engang, da kan vi lett krysse de av lista. Noen lover de skal ta kontakt, men aldri gjør det, hvordan skal vi da kunne regne med at de holder kontakten under en byggeprosess? Noen er flinke til å ta kontakt, er det bra eller dårlig? De som er flinke snekkere burde jo ha masse å gjøre, hvorfor "maser" de da på kunder de ikke har på kroken? Eller kanskje de bare er veldig god på kundekontakt?
Skal man tørre å hyre inn noen som ikke har faste snekkere til hvert prosjekt? Jeg sier neppe!
Burde vi kjøpe et byggesett og få en "liten" snekker til å sette det opp, de som driver smått er vel mer avhengi av et godt rykte?
Spesielt en husleverandør har vært flinke til å sende brosjyrer i etterkant av at jeg bestilte huskatalog derfra, dette gjorde at jeg fikk øynene mer opp for denne leverandøren som egentlig ikke hadde klart å utmerke seg så veldig fra starten av. Dere skal få se noen glimt fra de senere.

Vi vil så gjerne oppleve en glede av å flytte inn i et hus, ikke bare å glede seg til å flytte inn.
Frustrasjonene som kommer når ting ikke er i orden tar mye plass. Det hadde vært så deilig å slippe de store frustrasjonene...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dine spor blir satt stor pris på! Nå kan jeg komme å besøke bloggen din også, hvis du har.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...