tirsdag 5. juli 2011

Drømmer om utestue på verandaen

Vi går med planer om å lage oss utestue på verandaen.
Den blir nok ikke laget i sommer, men det er vanskelig å la ideen ligge på vent helt uten å drømme.
Så i dag tenkte jeg at jeg kunne vise dere litt av planen.

Vi har et hjørne på verandaen vi tenkte kunne passe fint til en utestue. Her er en skisse jeg har kastet sammen i hu og hast.


Jeg vil at stua skal være litt høyere enn selve verandaen, for å skape et lite skille.
Det må være en dør slik at man kan komme seg ut til andre siden av huset på en rask og enkel måte.
Siden denne delen av verandaen stort sett har skygge vil jeg at det skal være vinduer  på begge veggene, da har man også mulighet til å lufte godt på varme dager og med gardiner eller persienner kan man lage en lun og privat "hule".
I åpningen vil jeg ha gardiner og skjult myggnetting som kan brukes på kvelden eller på dager med mye veps og kryp.

Målene på verandaen vår er ca slik som dette:


Utestuen blir på den delen hvor verandaen er ca 3x3 meter. Noe av plassen blir borte til et eller 2 trappetrinn.

Kjekt å ligge å drømme seg bort litt når man ligger med halsbetennelse en overskyet sommerdag.

1 kommentar:

  1. Jaaaa, det høyrdest koseleg ut! Utestova altså, ikkje halsbetennelsen... ;) Klem!

    SvarSlett

Dine spor blir satt stor pris på! Nå kan jeg komme å besøke bloggen din også, hvis du har.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...